Zásady ochrany osobních údajů

Naše závazky týkající se ochrany osobních údajů

Společnost Air France se zavázala nabízet svým zákazníkům při cestování jedinečnou zkušenost a současně respektovat a chránit soukromí každé osoby. Naše Zásady ochrany osobních údajů byly vytvořeny, aby vám umožnily lépe porozumět tomu, jak vaše osobní údaje používáme, jaké prostředky ochrany jsou zavedeny a jak můžete uplatňovat svá práva. • Vaše údaje vždy zpracováváme v souladu s pravidly EU o ochraně osobních údajů a dalšími platnými zákony o ochraně osobních údajů, abychom je chránili před neoprávněným přístupem a zajistili bezpečnost přenosu dat. • Transparentně informujeme o tom, jak shromažďované údaje používáme. • Srozumitelně vám vysvětlíme, v čem spočívá vaše výhoda sdílení vašich údajů s námi a jak přizpůsobujeme naši komunikaci vašim potřebám a preferencím. • Děláme to dobře srozumitelným jazykem a po celou dobu existence Air France a jejích partnerských leteckých společností. • Poskytujeme vám kontrolu nad vašimi daty a využíváme vaši zpětnou vazbu k neustálému zlepšování. • Zajišťujeme bezpečnost vašich dat. V krajním případě, kdyby se stalo, že by byla vaše data narušena, se postaráme o to, abychom úniku dat co nejdříve zamezili a okamžitě vás o tom budeme informovat. • Pokud potřebujeme vaše údaje sdílet mimo naši organizaci, abychom vám mohli nabízet služby a lépe porozumět vašim potřebám, je to v našich zásadách ochrany osobních údajů výslovně uvedeno. Vaše osobní údaje neprodáváme ani nepronajímáme bez vašeho souhlasu žádné externí organizaci. • Můžete se na nás vždy spolehnout, co se týče vašich údajů, a zavádíme opatření na ochranu vašich osobních údajů a jejich zabezpečení.

Ochrana vašich osobních údajů

V souvislosti s využíváním svých služeb, a zejména služeb dostupných na jejích webových stránkách nebo v mobilních aplikacích, společnost AIR FRANCE, jako správce údajů, shromažďuje a zpracovává osobní údaje, které se vás týkají. Tyto zásady ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“) se vztahují na veškeré údaje, které zpracováváme, zejména v případě, kdy provedete rezervaci, zakoupíte letenku, cestujete s námi, zakoupíte nebo využijete řadu našich služeb, navštívíte naše webové stránky, použijete naše mobilní aplikace, nebo když s námi komunikujete prostřednictvím různých kanálů, které jsou vám k dispozici. Je důležité, abyste si přečetli tyto zásady, stejně jako jakékoli další zásady ochrany osobních údajů, které vám případně předložíme – jako jsou naše zásady ochrany osobních údajů Flying Blue, pokud jste členem našeho věrnostního programu – abyste byli plně informováni o zpracování osobních údajů, které se vás týkají, o prostředcích zavedených k jejich ochraně a také o možnostech, jak můžete svá práva uplatnit. Tyto zásady nejsou smlouvou ani z nich nevyplývá žádný smluvní závazek.

V Zásadách pojem „AIR FRANCE“ označuje francouzskou leteckou společnost AIR FRANCE, jejíž sídlo se nachází na adrese 45, rue de Paris, 95 747 Roissy CDG cedex. Chcete-li se dozvědět více, navštivte naši stránku věnovanou společnosti AIR FRANCE. “ KLM “ označuje Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (fungující také pod jménem KLM Royal Dutch Airlines nebo KLM), nizozemskou leteckou společnost se sídlem na adrese Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen, Nizozemsko. Další informace naleznete na webových stránkáchwww.klm.comv části „ O společnosti KLM “. AIR FRANCE a KLM jsou společnosti skupiny AIR FRANCE - KLM.  Ve spolupráci s leteckou společností KLM nabízíme naše věrnostní programy Flying Blue a Bluebiz . V rámci realizace těchto programů jsou společnosti AIR FRANCE a KLM společně odpovědné za zpracování vašich osobních údajů a jejich příslušné povinnosti byly vzájemnou dohodou. Chcete-li uplatnit svá práva související se zpracováním vašich osobních údajů v souvislosti s těmito programy, můžete se obrátit na oddělení ochrany osobních údajů společnosti AIR FRANCE nebo KLM v souladu s podmínkami stanovenými v Zásadách ochrany osobních údajů Flying Blue nebo v části 9  „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“  těchto Zásad. Úzce se společností KLM spolupracujeme tak, abychom usnadnili uplatňování vašich práv a vyřešili jakékoli případné dotazy nebo stížnosti. Informace o zpracování vašich osobních údajů v souvislosti s programem Flying Blue naleznete také v Zásadách ochrany osobních údajů na webových stránkách Flying Blue a ty, které se týkají programu Bluebiz  v těchto Zásadách a vZásadách ochrany osobních údajů společnosti KLM.

Vzhledem k tomu, že ochrana osobních údajů je jedním z našich hlavních zájmů a zásadní zkušeností, kterou chceme prostřednictvím našich služeb nabízet, zavázali jsme se zaručit vysokou úroveň ochrany osobních údajů našich zákazníků, potenciálních zákazníků, uživatelů našich webových stránek nebo mobilních aplikací, tedy jakýchkoli osob, kterých se naše operace zpracování týkají.  Zavazujeme se dodržovat předpisy vztahující se na veškeré zpracování osobních údajů, které zavádíme, zejména ustanovení francouzského zákona „Informatique et Libertés“ ze dne 6. ledna 1978 v platném znění a obecného nařízení o ochraně osobních údajů (nařízení EU 2016/679) nebo „ GDPR “.  Zavazujeme se zejména dodržovat následující zásady: 

  • Vaše osobní údaje jsou zpracovávány zákonným, korektním a transparentním způsobem (zákonnost, korektnost, transparentnost).
  • Vaše osobní údaje jsou shromažďovány pro určené, výslovně vyjádřené a legitimní účely a nejsou dále zpracovávány způsobem, který je s těmito účely neslučitelný (omezení účelu)
  • Vaše osobní údaje jsou shromažďovány adekvátním a relevantním způsobem a jsou omezeny na účely, pro které jsou zpracovávány (minimalizace údajů).
  • Vaše osobní údaje jsou přesné, aktuální a jsou podnikány veškeré přiměřené kroky k zajištění toho, aby údaje, které jsou nepřesné, co se týče účelů, pro které jsou zpracovávány, byly vymazány nebo aktualizovány (správnost).

Zavázali jsme se zavádět vhodné interní postupy, abychom zvýšili informovanost všech našich zaměstnanců a zajistili dodržování těchto pravidel v rámci naší organizace.   Kromě toho se zavazujeme zavádět vhodná technická a organizační opatření, abychom zajistili odpovídající úroveň zabezpečení a chránili vaše osobní údaje již od fáze koncepce provádění zpracování.  Stejnou úroveň ochrany osobních údajů smluvně ukládáme i našim subdodavatelům.  Abychom zajistili řádné uplatňování těchto pravidel, jmenovali jsme pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO), který je privilegovanou kontaktní osobou Národní komise pro informatiku a svobody (CNIL), úřadu pro ochranu osobních údajů ve Francii.

3.1. Obvyklé kategorie osobních údajů Můžeme shromažďovat a zpracovávat následující kategorie osobních údajů : a) Jméno, číslo pasu a další identifikační údaje Při provádění rezervace mohou identifikační údaje, které shromažďujeme, zahrnovat váš titul, vaše jméno a příjmení, pohlaví, datum narození, státní příslušnost, země pobytu, údaje o vašich cestovních dokladech (cestovní pas nebo občanský průkaz). Pokud do své rezervační dokumentace přidáte další cestující nebo rezervujete let pro jiné osoby, shromažďujeme také jejich identifikační údaje. V tom případě budete muset také případně zajistit, aby byly tyto osoby srozuměny s tím, že shromažďujeme jejich osobní údaje, jak je používáme a jak mohou uplatňovat svá práva. V případě nezletilých osob bez doprovodu shromažďujeme identifikační údaje rodičů nebo zákonného zástupce, ale také osob odpovědných za předání dítěte na letišti při odletu a jeho vyzvednutí na letišti při příletu. Pokud jste si vytvořili osobní účet, můžete si tyto informace uložit a naskenovat svůj cestovní doklad v mobilní aplikaci AIR FRANCE, abyste jej mohli použít pro budoucí rezervace. Použití této funkce je volitelné. V souladu s francouzskými a mezinárodními zákony a předpisy může nesdělení nebo nepřesnost určitých údajů vést k rozhodnutí odepřít nástup na palubu nebo vstup na cizí území (například na základě rozhodnutí celního úřadu), aniž by za to společnost Air France nesla odpovědnost. Další informace o vstupních formalitách platných pro vaši cílovou zemi naleznete v částiFormality. b) Kontaktní informace, údaje osobního účtu nebo registrační údaje Vaše kontaktní informace zahrnují vaše telefonní číslo a e-mailovou adresu. Pokud si vytvoříte osobní účet nebo se přihlásíte k odběru konkrétní služby, můžeme také zaznamenat vaši poštovní adresu, identifikační údaje a jakékoli další údaje, které nám prostřednictvím příslušných registračních formulářů poskytnete. V případě nezletilých osob bez doprovodu shromažďujeme kontaktní údaje rodičů nebo zákonného zástupce, ale také osob odpovědných za předání dítěte na letišti při odletu a jeho vyzvednutí na letišti při příletu. Pokud jste na služební cestě, můžeme také shromažďovat informace týkající se vaší společnosti, jako je název a adresa společnosti, a to prostřednictvím příslušných čísel smluv nebo údajů účtu Bluebiz. c) Informace o vašich rezervacích, nákupu letenek nebo jiných službách Když provedete rezervaci některého z našich letů, zpracováváme údaje, které nám při této příležitosti poskytnete. Tyto údaje zahrnují informace o vašem letu a také ceny a data vašich rezervací. Zpracováváme také informace týkající se služeb, které si můžete vybrat jako doplňkové, jako jsou dodatečná zavazadla a možnost výběru sedadel, a také údaje nezbytné k dokončení a zaplacení vaší rezervace. Když nakupujete produkty na webových stránkách Air France Shopping, shromažďujeme také informace o těchto nákupech. d) Informace o vaší cestě Když s námi cestujete, zpracováváme informace o vaší cestě, jako je váš itinerář, online odbavení nebo odbavení na letišti, vstupenka v mobilní nebo papírové formě a informace o vašich spolucestujících. Můžeme také shromažďovat informace o vašich specifických potřebách pomoci při přesunu na letišti a na palubě našeho letadla, jakož i o vašich preferencích ohledně stravování, pokud si je při rezervaci zvolíte. Abychom vám přesuny na letišti usnadnili, upozornili vás na stav vašeho letu a zaručili vám spolehlivé a odpovídající služby, můžeme také shromažďovat údaje od určitých řídících letištních subjektů (např. Paris Aéroport) související s potvrzením vašeho průchodu různými kontrolními body značícími váš pohyb na letišti. Na letištích, která zavedla volitelná biometrická detekční zařízení, shromažďujeme pouze potvrzení o ověření vaší totožnosti v různých fázích vašeho pohybu (odbavení, předání zavazadel, nástup do letadla) a také údaje, které nám umožňují automaticky propojit tyto informace s vaší rezervací a dokončit váš nástup na palubu. Neshromažďujeme ani nezpracováváme žádné biometrické údaje o vás. Další informace o shromažďování a používání vašich osobních údajů v souvislosti s těmito biometrickými zařízeními pro nástup na palubu můžete nalézt v zásadách ochrany osobních údajů organizací nebo úřadů odpovědných za zpracování. A konečně, u některých destinací a v souvislosti s epidemií Covid-19 může být od nás ze zákona žádáno orgány vaší cílové země pro účely veřejného zdraví před nástupem na palubu nebo výstupem z letadla shromažďovat a kontrolovat požadované dokumenty (certifikáty, podkladové dokumenty, dotazníky, negativní test na Covid-19). Chcete-li se připravit na cestu a získat seznam požadovaných dokumentů, navštivte stránkuTraveldoc. e) Informace o našich věrnostních programech Když se stanete členem našich věrnostních programů Flying Blue a Bluebiz, zpracováváme vaše číslo člena, zůstatek mílí nebo Blue kreditů, vaše odměny a výhody, typ vašeho členství, váš stav a další informace související s vaším účtem. Zaznamenáváme také transakce, prostřednictvím kterých míle nebo Blue kredity získáváte nebo používáte. Zaznamenáváme mimo jiné typ transakce (např. let), datum transakce, získané nebo použité míle nebo Blue kredity a prodejce (Air France, KLM nebo partnery). Můžeme také shromažďovat informace o vašem členství v jiném partnerském programu, když provedete rezervaci, abychom vám mohli poskytovat příslušné výhody. Informace o vašem členství ve Flying Blue můžeme použít k tomu, abychom vám poskytovali nebo nabízeli naše služby (viz oddíl 5.1 níže). Další informace o osobních údajích, které shromažďujeme v souvislosti s vaším členstvím v programu, naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů společnosti Flying Blue. f) Členství v našich dalších nabídkách nebo programech (předplacené karty, karta pro mládež nebo seniory, karta Week-End, Service Kids, Service Saphir) Když se přihlásíte k odběru některé z našich nabídek nebo programů, shromažďujeme informace nezbytné k ověření vašeho předplatného k poskytování služby a odpovídajících výhod během vaší cesty. Když se přihlásíte k odběru některé z našich nabídek nebo programů, shromažďujeme informace nezbytné k ověření vašeho předplatného, k poskytování služby a odpovídajících výhod během vaší cesty. g) Aktivace zábavních služeb souvisejících s vaší cestou (Air France CONNECT a Air France Play Wi-Fi Pass) Když se přihlásíte k odběru některé z našich nabídek zábavy, shromažďujeme informace potřebné k ověření vašeho předplatného k poskytování služby a odpovídajících výhod během vaší cesty. Vaše údaje o prohlížení internetu se neukládají. h) Interakce, elektronická nebo telefonická komunikace Když s námi komunikujete e-mailem, prostřednictvím „chatu“, přímo online nebo na sociálních sítích, tak se tato komunikace ukládá. Můžeme také nahrávat telefonní hovory, když kontaktujete naše oddělení zákaznických služeb telefonicky v rámci našeho sledování kvality služeb nebo pro účely dokazování nebo pro prevenci podvodů. Ukládáme také vaše preference komunikace, například když se přihlásíte k odběru nebo odhlásíte z odběru některého z našich zpravodajů, nebo když se rozhodnete dostávat sdělení týkající se vaší rezervace (jako je palubní vstupenka a aktualizace stavu letu) prostřednictvím jiných kanálů (jako je WhatsApp, Facebook, Messenger nebo WeChat). i) Informace, které shromažďujeme, když používáte naše webové stránky, mobilní aplikace nebo jiné digitální služby Když navštívíte naše webové stránky nebo použijete některou z našich mobilních aplikací, můžeme zaznamenávat vaši IP adresu, typ prohlížeče, operační systém, odkazující stránku a vaše chování při procházení nebo používání aplikace. Informace shromažďujeme také prostřednictvím souborů cookie nebo jiných podobných technologií. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie. Ukládáme informace, že jste si otevřeli naše e-maily nebo odkazy obsažené v těchto e-mailech. Tyto informace můžeme propojovat s dalšími údaji, které o vás již máme. S vaším svolením můžeme prostřednictvím mobilní aplikace AIR FRANCE také získat údaje o vaší poloze nebo přístup k určitým údajům uloženým ve vašem mobilním telefonu, jako jsou fotografie, kontakty a údaje týkající se vašeho kalendáře. Přístup ke kontaktům se používá k tomu, abyste mohli automaticky vyplňovat formuláře „spolucestující“ nebo „registrace do Flying Blue“ . To vám umožní vyplnit vaše osobní údaje, aniž byste je museli zadávat ručně. Tyto funkce nemusíte používat. j) Informace o sociálních médiích Abychom usnadnili vytvoření vašeho účtu a také vaše připojení v budoucnu, máte možnost propojit tento účet s většinou sociálních sítí (Facebook, Twitter, Instagram...). Získáte výhodu optimalizované navigace na našich webových stránkách nebo v našich mobilních aplikacích. V tomto případě nesdílíme žádné vaše osobní údaje s poskytovateli těchto sociálních sítí. V souvislosti s naší stránkou na Facebooku získáváme z Facebooku statistiky o návštěvnosti. Další informace o osobních údajích, které získáváme prostřednictvím sociální sítě, kterou používáte, a také o tom, jak změnit nastavení, najdete na webových stránkách poskytovatele sociálních médií a v jejich zásadách ochrany osobních údajů. k) Další informace, které se rozhodnete s námi sdílet Zpracováváme informace, které se rozhodnete s námi sdílet, například když sdílíte své zájmy a preference na našich webových stránkách, zanecháváte komentář na naší stránce na Facebooku nebo odpovídáte na průzkum spokojenosti zákazníků. 3.2. Zvláštní kategorie osobních údajů Jak je uvedeno v části výše, a také abychom vám mohli poskytovat odpovídající služby, může být potřeba shromažďovat informace, které jsou citlivé z hlediska platných zákonů o ochraně osobních údajů. Tyto údaje, jako jsou specifické potřeby pomoci nebo preference ohledně stravování, mohou nepřímo poskytovat informace o vašem etnickém původu, náboženském přesvědčení nebo zdravotním stavu a může se na ně vztahovat článek 9 GDPR. Tyto údaje jsou shromažďovány pouze s vaším souhlasem – když si při rezervaci vyberete příslušné služby – a používají se pouze k poskytnutí dané služby během vaší cesty. Samozřejmě můžete odmítnout udělit svůj souhlas při shromažďování těchto informací, ale pokud tak učiníte, může to vést k tomu, že nebudete mít možnost tyto služby nebo výhody využívat.  Přísnějším pravidlům podléhají rovněž biometrické údaje. Jak je však uvedeno v části 3.1.d, neshromažďujeme ani nezpracováváme žádné biometrické údaje o vás, když jsou tato zařízení implementována na letištích, kde nebo ze kterých působíme. 3.3 Soubory cookie a podobné technologie Když používáte naše webové stránky nebo mobilní aplikace, shromažďujeme informace prostřednictvím souborů cookie a dalších podobných technologií. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie. 3.4 Speciální služby, aplikace, události, kampaně nebo soutěže U určitých konkrétních služeb, aplikací, událostí, kampaní, her nebo soutěží, které můžeme nabízet za účelem zlepšení vaší zákaznické zkušenosti nad rámec našich běžných služeb, můžeme shromažďovat i jiné typy údajů, než které jsou popsány v těchto zásadách. V tomto případě vám mohou být v souladu s platnými předpisy sděleny informace ohledně zpracování těchto údajů prostřednictvím konkrétních oznámení o ochraně osobních údajů nebo zásad ochrany osobních údajů, když si stáhnete aplikaci nebo se zaregistrujete do služby, události, kampaně nebo soutěže prostřednictvím příslušného formuláře. 3.5 Shromažďování údajů o nezletilých  Osobní údaje týkající se nezletilých osob mladších 16 let shromažďujeme a zpracováváme pouze s předchozím souhlasem rodičů nebo nositelů rodičovské odpovědnosti.   Pokud jsou osobní údaje týkající se nezletilých osob mladších 16 let shromažďovány bez tohoto souhlasu prostřednictvím internetových stránek, aplikací nebo mobilních stránek společnosti AIR FRANCE, mají rodiče nebo nositelé rodičovské odpovědnosti možnost vznést proti danému zpracování námitku nebo požádat o výmaz těchto údajů (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“).

V průběhu našeho vztahu můžeme shromažďovat výše uvedené kategorie osobních údajů různými způsoby : a) Shromažďujeme osobní údaje, které nám poskytnete přímo AShromažďujeme tedy osobní údaje, když si u nás rezervujete let, nakupujete, provádíte registraci, vytváříte si online účet, registrujete se do některého z našich věrnostních programů, podáváte žádost nebo stížnost, odpovídáte na průzkum spokojenosti, zanecháváte nám zprávu na sociálních sítích, kontaktujete náš zákaznický servis, vyměňujete si informace s pracovníkem pro konverzaci nebo „chatbotem“, přihlašujete se k odběru našich e-mailů nebo mobilních oznámení, nebo se registrujete na některou z našich konkrétních akcí, soutěží nebo kampaní. b) Vaše osobní údaje získáváme od vaší cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, našich leteckých partnerů nebo jiných společností, které se podílejí na organizaci a správě vašich cest Vaše údaje získáváme od těchto třetích stran prostřednictvím rezervačních systémů (GDS nebo jiné technologie), abychom vám mohli poskytovat naše služby a výhody. Když si například zarezervujete let prostřednictvím cestovní kanceláře nebo rezervačního webu online, obdržíme všechny údaje potřebné ke správě vaší rezervace a uskutečnění vaší cesty. Společnosti, které se podílejí na organizaci a správě vašich cest, jsou rovněž odpovědné za zpracování vašich osobních údajů. Další informace o tom, jak vaše osobní údaje zpracovávají, najdete v jejich příslušných zásadách ochrany osobních údajů. c) Osobní údaje získáváme od partnerů, kteří se účastní našich věrnostních programů Naše věrnostní programy Flying Blue a Bluebiz jsou nabízeny společnostmi AIR FRANCE a KLM (viz také 1 „O nás“.  výše). V několika zemích nabízíme program Flying Blue ve spolupráci se zúčastněnými leteckými společnostmi. Prostřednictvím našich věrnostních programů můžete získávat nebo používat míle a Blue kredity, když používáte naše služby, služby zúčastněných leteckých společností a dalších partnerů (jako jsou hotelové řetězce nebo autopůjčovny). Abychom vám mohli tyto výhody poskytovat, sdílíme některé vaše osobní údaje s těmito třetími stranami. Pokud si například zakoupíte službu od některého z našich partnerů, sdílí s námi nashromážděné míle, abychom mohli aktualizovat váš zůstatek. Seznam zúčastněných leteckých společností a našich partnerů najdete na našich webových stránkáchFlying BlueBluebiz. Zúčastněné letecké společnosti a naši další partneři jsou také zodpovědní za zpracování vašich osobních údajů. Další informace o tom, jak vaše osobní údaje zpracovávají, naleznete v jejich příslušných zásadách ochrany osobních údajů. dd) Když používáte naše webové stránky nebo mobilní aplikace, shromažďujeme informace pomocí souborů cookie a podobných technologií!; Společnost AIR FRANCE používá vlastní soubory cookie a soubory cookie třetích stran. Další informace naleznete v našichZásadách používání souborů cookie. e) Pokud používáte sociální média, můžeme také získávat informace od vašeho poskytovatele sociálních médií Další informace naleznete v části 3 „Jaké jsou jednotlivé kategorie vašich osobních údajů, které zpracováváme?“ výše.

5.1 Účely zpracování  Hlavní účely, pro které vaše osobní údaje používáme, jsou:  a) Abychom vám mohli poskytovat naše služby Obecné informace: Abychom mohli spravovat vaše rezervace, cestovní podmínky a nákupy, potřebujeme zpracovávat většinu informací uvedených v části 3.1. Vaše identifikační údaje potřebujeme mimo jiné k tomu, abychom vás identifikovali a vystavili vám vaši letenku. Abychom vám mohli poskytovat veškeré informace týkající se vašeho letu v různých fázích vaší cesty (odbavení, nástup na palubu) a změn stavu vašeho letu, potřebujeme vaše kontaktní údaje. Abychom vám mohli poskytovat služby, které splní vaše očekávání, zpracováváme také všechny údaje týkající se vaší cesty a vašich preferencí, zejména pokud jste si vytvořili osobní účet. Právní základ pro zpracování: : Vaše osobní údaje zpracováváme, protože jsou nezbytné pro plnění vaší přepravní smlouvy a poskytování našich služeb. b) Spravujte své členství v našich věrnostních programech Obecné informace: Abyste vy nebo vaše společnost mohli využívat slevy a odměny poskytované našimi věrnostními programy, zpracováváme vaše jméno, kontaktní údaje, informace o členství, informace o rezervacích, nákupech a případně jakoukoli interakci nebo komunikaci s našimi službami (viz oddíl 3.1 a, b, c, e, f). Právní základ pro zpracování:  Tyto údaje zpracováváme, protože jsou nezbytné pro plnění vaší členské smlouvy, správu vašich účtů a souvisejících výhod. c) Abychom vám mohli poskytovat naše služby online nebo v našich mobilních aplikacích a abychom vám poskytovali optimální zkušenost Obecné informace: Vaše jméno a informace o letu používáme například při odbavení v naší mobilní aplikaci. Některé z našich online služeb a aplikací využívají vaši polohu, například k tomu, aby vám ukázaly nejbližší místo. Abychom zjednodušili používání našich online služeb nebo aplikací a poskytli vám optimální zkušenost, můžeme analyzovat vaše používání digitálních médií, která vám nabízíme, zejména pomocí souborů cookie a podobných technologií (viz bod 3.1 g). Naším cílem je například zjistit, který digitální kanál (e-mail, sociální síť) nebo zařízení (stolní počítač, tablet nebo chytrý telefon) preferujete, abychom naši komunikaci přizpůsobili digitálnímu kanálu nebo zařízení, které používáte nejčastěji. Pokud na našich webových stránkách přerušíte rezervaci, můžeme vám zaslat e-mail s odkazem na vaši relaci, abyste mohli pokračovat tam, kde jste skončili. Tyto typy e-mailů vám budou zasílány pouze v případě, že jste o to požádali, nebo pokud jste souhlasili se zasíláním našich aktualizací a speciálních nabídek e-mailem (viz oddíl 4.1.e). Svůj souhlas se zasíláním těchto e-mailů můžete kdykoli odvolat kliknutím na odkaz pro odhlášení, změnou komunikačních preferencí na svém účtu (pokud jej máte), nebo nás kontaktovat (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“ níže). Právní základ pro zpracování: : Vaše osobní údaje zpracováváme, protože je to nezbytné pro plnění vaší přepravní smlouvy a poskytování našich služeb, ale také pro účely oprávněných zájmů popsaných výše, abychom vám mohli co nejlépe poskytovat služby prostřednictvím vámi zvoleného kanálu. Vaše údaje o poloze jsou zpracovávány na základě vašeho souhlasu. d) Provádění statistických studií a zlepšování našich produktů a služeb Obecné informace: Provádíme výzkum používání našich služeb, věrnostních programů, webových stránek, mobilních aplikací a sociálních sítí, jakož i trendů chování a preferencích našich zákazníků a uživatelů. Výsledky našeho získávání informací používáme k vývoji lepších služeb a nabídek pro naše zákazníky, zlepšování našich věrnostních programů, poskytování lepších služeb zákazníkům a zlepšování designu a obsahu našich webových stránek a mobilních aplikací. Kategorie osobních údajů: k vyhledávání informací můžeme používat kategorie osobních údajů popsané v části 3.1. Používáme také různé průzkumy, které provádíme, abychom změřili vaši spokojenost a lépe porozuměli vašim očekáváním. Například používáme vaše rezervační údaje a doplňkové služby, které si zakoupíte (další zavazadla a sedadla), abychom zlepšili naše služby a poskytovali relevantnější nabídky. Pokud například naše analýza ukáže, že si cestující na určitých letech s větší pravděpodobností vyberou sedadla, která jim poskytnou více místa, můžeme na základě těchto informací nabídnout na podobných letech více sedadel tohoto typu. Právní základ pro zpracování: Vaše osobní údaje zpracováváme pro účely výše popsaných oprávněných zájmů. V souladu s platnými předpisy máte právo vznést námitku, z důvodů specifických pro vaši konkrétní situaci, proti zpracování vašich osobních údajů pro účely statistického vyhledávání informací (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“).  e)Pro měření výkonu našich marketingových kampaní:  Vaše osobní údaje můžeme používat k měření výkonu našich marketingových kampaní prostřednictvím našich reklamních partnerů popsaných v části „5.1.e)“. f) Zasílání aktualizací a speciálních nabídek přizpůsobených vašim zájmům Obecné informace: : Pokud jste se přihlásili k odběru, budeme vám e-mailem zasílat personalizovaná oznámení a nabídky produktů a služeb týkající se naší společnosti. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit (viz podmínky níže). Kanály: Používáme různé kanály, jako je e-mail, mobilní push notifikace, poštovní zásilky, reklamní prostor na webových stránkách a sociálních médiích. Například:

  • E-maily týkající se vaší rezervace a správy letu : Pokud si u nás zarezervujete let, obdržíte několik e-mailů ohledně vaší rezervace (např. potvrzení rezervace, informace o odbavení a nástupu na palubu). Tyto zprávy obsahují reklamy a nabídky produktů a služeb týkající se naší společnosti.
  • E-maily s aktuálními informacemi o novinkách a nabídky týkající se produktů a služeb naší společnosti : Tyto e-maily obsahují nabídky týkající se našich produktů a služeb a také podobných služeb nabízených našimi partnery. S vaším souhlasem vám také můžeme zasílat e-maily při zvláštních příležitostech, jako je speciální nabídka k vašim narozeninám nebo personalizované nabídky pro nadcházející cestu v měsících následujících po vašem návratu.
  • Chci získat informace o programu Flying Blue E-maily Flying Blue a Bluebiz : Jako člen našeho věrnostního programu Flying Blue budete dostávat e-maily se stavem vašeho účtu a všemi informacemi potřebnými pro základní fungování programu. Máte také možnost přihlásit se k odběru nejnovějších zpráv programu, personalizovaných nabídek od společnosti Flying Blue, ale také od zúčastněných leteckých společností nebo našich dalších partnerů. Pokud jste členem našeho věrnostního programu BlueBiz, budete dostávat e-mailem nejnovější zprávy o programu a také o našich nabídkách nebo nabídkách našich partnerů. Další informace o osobních údajích, které shromažďujeme v souvislosti s vaším členstvím v programu, naleznete v zásadách ochrany osobních údajů Flying Blue. Přehled zúčastněných leteckých společností a našich partnerů Flying Blue a Bluebiz najdete také na webových stránkáchFlying BlueBluebiz.
  • Přímé zprávy prostřednictvím jiných komunikačních kanálů : Můžeme použít jiné komunikační kanály, abychom vám zasílali přímé zprávy obsahující personalizovanou reklamu a speciální nabídky, jako jsou poštovní zásilky, mobilní push notifikace nebo kanály sociálních médií (např. Messenger, WhatsApp nebo WeChat).
  • Zobrazování relevantních informací a personalizovaná reklama na webových stránkách a v aplikacích: viz naše Zásady používání souborů cookie. Vaše osobní údaje můžeme také používat k tomu, abychom vás vyloučili z reklam, které pro vás již nejsou relevantní. Pokud se například přihlásíte na naše webové stránky prostřednictvím svého osobního účtu AIR FRANCE nebo účtu Flying Blue, nebo pokud navštívíte naše stránky prostřednictvím odkazu v e-mailu, propojíme vaše chování při procházení a klikání s vašimi rezervačními údaji na naší platformě pro správu údajů. Tyto údaje používáme především k tomu, abychom vás po rezervaci letu vyloučili z reklam v budoucnu.
  • Personalizované zacílení na publikum prostřednictvím platforem sociálních médií: Na platformách sociálních médií, které používáte, si můžete vybrat, zda chcete dostávat personalizované reklamy a nabídky. Používáme například program Facebook Custom Audience. Tento program nám mimo jiné umožňuje zobrazovat personalizované reklamy a nabídky ve vašem informačním kanálu na platformách Facebooku, včetně Facebook Messengeru a Instagramu. Tento program můžeme také použít k tomu, abychom vás vyloučili z reklamních kampaní na platformách Facebooku, pokud jste například již podobné reklamy nebo nabídky obdrželi e-mailem. Abychom Facebooku umožnili zjistit, zda již máte účet, sdílíme vaši e-mailovou adresu a telefonní číslo bezpečným (hashovaným) a pseudonymizovaným způsobem. S Facebookem nesdílíme žádné další údaje. A Facebook nám zase poskytuje pouze souhrnné údaje o účinnosti reklamní kampaně. Jedná se o údaje, které nelze přímo spojit s vaší osobou. Facebook nás neinformuje o tom, zda máte účet na Facebooku nebo ne. Vynakládáme veškeré úsilí, aby vaše osobní údaje zůstaly v bezpečí a důvěrné. K určení našeho cílového publika pro konkrétní kampaň na Facebooku můžeme použít vaše údaje o rezervaci nebo údaje, které shromažďujeme, když používáte naše webové stránky, mobilní aplikace nebo jiná digitální média. Facebook může také používat údaje, které o vás shromažďuje, k identifikaci podobného publika. To nám umožňuje oslovit prostřednictvím Facebooku nové publikum. Na stránkách věnovaných Facebooku se můžete dozvědět,jak se vaše data pro program personalizovaného publika používajíajak můžete ověřovat informace, které Facebook používák personalizaci reklam, které se vám zobrazují. Můžete si také přečístZásady ochrany osobních údajů Facebooku. Můžeme se také účastnit podobných programů nabízených jinými sociálními sítěmi, jako jsou Google, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, WeChat, Kakaotalk a LINE. Seznamte se prosím s příslušnými zásadami ochrany osobních údajů těchto sociálních sítí, abyste se dozvěděli o zpracování vašich údajů více. Pokud máte účet Air France, můžete po přihlášení přejít nahttps://wwws.airfrance.fr/profile/communication-preferences a změnit své preference „Personalizované nabídky Air France“ a deaktivovat je. Pokud účet Air France nemáte, můžete nás kontaktovat (viz část 9 "JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?" níže). Pokud nás budete kontaktovat, použijte prosím e-mailovou adresu, pro kterou chcete odvolat svůj souhlas. Je také možné, že jste souhlasili se zasíláním personalizovaných reklam a nabídek na platformách sociálních médií tím, že jste souhlasili s našimi zásadami používání souborů cookie. Můžete se tedy podívat na naše Zásady používání souborů cookiea zjistit, jak můžete svůj souhlas odvolat.

Personalizované nabídky : Naším cílem je poskytovat vám nabídky našich služeb a produktů, které jsou přizpůsobené vašim zájmům a odpovídající vašim očekáváním. Za tímto účelem můžeme použít kategorie osobních údajů popsané v bodě 3.1. S vaším souhlasem vám například můžeme po návratu z cesty zaslat e-mail s nabídkami založenými na historii vašich rezervací pro vaši inspiraci při další cestě. Ve stejném typu komunikace můžeme nabízet i další podobné služby, jako je pronájem auta, pojišťovací služby nebo hotelové rezervace nabízené našimi partnery. V tomto případě je veškerá komunikace zasílána společností AIR FRANCE. Bez vašeho souhlasu nejsou s našimi partnery za tímto účelem sdíleny žádné kontaktní údaje. Právní základ pro zpracování: Podle povahy vašeho vztahu s naší společností (jste-li zákazník nebo potenciální zákazník) a sdělení, které vám zasíláme, zpracováváme vaše osobní údaje, jak je popsáno v tomto odstavci, na základě vašeho souhlasu nebo pro účely našich oprávněných zájmů nebo oprávněných zájmů našich partnerů (v souladu s platnými pravidly pro obchodní průzkumy) za účelem propagace našich služeb a provádění činností přímého marketingu S ohledem na váš obchodní vztah s naší společností. Máte právo vznést kdykoli námitku proti používání vašich osobních údajů pro účely přímého marketingu (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA“ níže). Odhlášení: Odběr personalizovaných reklam a nabídek můžete kdykoli zrušit. Níže je vysvětleno, jak se odhlásit.

  • E-maily : Z odběru našich reklam a nabídek se můžete kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz pro odhlášení v našich e-mailech ohledně rezervací a věrnostních programů a také v e-mailech, k jejichž odběru jste přihlášeni. Pokud máte účet Flying Blue, můžete se také odhlásit změnou komunikačních preferencí na svém profilu. Pokud se odhlásíte, budete dostávat pouze e-maily nezbytné k tomu, abyste mohli využívat naše služby (např. potvrzení rezervace, podrobnosti o cestě a elektronickou letenku), nebo pokud jste členem našeho věrnostního programu Flying Blue, obdržíte pouze e-maily související s fungováním programu (např. zprávy o stavu vašeho účtu).
  • Poštovní zásilka:  Můžete vznést námitku proti zasílání personalizovaných nabídek poštou. A to tak, že nás kontaktujete (viz bod 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“   níže).
  • Další komunikační kanály : Pokud jste se přihlásili k odběru personalizovaných reklam a nabídek prostřednictvím mobilních oznámení, můžete se odhlásit změnou nastavení na svém smartphonu (pro push notifikace). Navštivte webové stránky svého poskytovatele sociálních médií, kde najdete další informace o tom, jak se odhlásit z přijímání personalizovaných reklam a nabídek prostřednictvím sociálních médií (např. Messenger, WhatsApp a WeChat).
  • Obraťte se na naše oddělení ochrany osobních údajů : vždy nás můžete kontaktovat a odhlásit se z odběru zpráv obsahujících reklamy a nabídky (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“   níže).

f) Komunikace s vámi Vaše kontaktní údaje používáme ke komunikaci s vámi ohledně našich služeb nebo věrnostních programů k tomu, abychom vás informovali o vašem letu, odpověděli na vaše dotazy a vyřídili vaše stížnosti, ať už s použitím jakéhokoli kanálu : Elektronická a telefonická komunikace, mobilní notifikace, sociální sítě, chatboti apod. Právní základ pro zpracování : Vaše osobní údaje zpracováváme, protože je to nezbytné pro plnění vaší přepravní smlouvy a poskytování našich služeb g) Zajištění bezpečnosti našich letů Jakýkoli incident, který může ovlivnit bezpečnost nebo zabezpečení letu, může být předmětem počítačového záznamu a/nebo podání stížnosti a může mít v případě vážných incidentů za následek zákaz přepravy těchto cestujících na letech provozovaných společností Air France. Tento počítačový záznam se provádí zejména za účelem zajištění správy závažných událostí souvisejících s bezpečností letu a zvláště pak událostí souvisejících s neukázněným chováním cestujících. V této souvislosti jsou informace o dotčených osobách přístupné pouze oprávněnému personálu společnosti Air France a jsou uchovávány po dobu 5 let. V případě stížností se údaje používají pro dodržování postupů probíhajících soudních řízení a jsou uchovávány po dobu trvání řízení a vydaných opatření. Tyto údaje se také používají v anonymizované podobě pro statistické účely a pro systematickou analýzu bezpečnosti letů. V případě zákazu přepravy, který společnost pro závažné přestupky oznámí, musí být dotčené osoby před registrací informovány písemně poštou o období, po které se na ně budou tato zvláštní bezpečnostní opatření vztahovat, a musí mít možnost předložit ve lhůtě stanovené v řízení své připomínky. U tohoto zpracování jsou zavedena přísnější technická a organizační opatření na ochranu těchto údajů. Další informace o tom, jak získat přístup k těmto údajům a jejich opravě, naleznete v části 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“ výše).níže. Právní základ pro zpracování: Tyto údaje zpracováváme, abychom vyhověli našim zákonným nebo regulačním povinnostem a v našem oprávněném zájmu, abychom mohli zaručit bezpečnost našich letů a ostatních cestujících. Ošetření zákazu vstupu na palubu letadla společnosti bylo předmětem schválení CNIL (jednání č. 2016-240 ze dne 21. července 2016). h) Správa našich soudních sporů, prevence podvodů nebo dodržování našich zákonných povinností Vaše údaje shromažďujeme, ukládáme a používáme pro interní obchodní účely, jako je vedení záznamů, správa našich soudních sporů, prevence nezaplacených pohledávek a boj proti podvodům. V případě podvodu můžeme vaše osobní údaje zahrnout do našich interních kontrolních systémů a systémů pro oznamování porušení předpisů. Kromě toho zpracováváme vaše osobní údaje v souladu s našimi zákonnými a daňovými povinnostmi. Ze zákona můžeme mít povinnost shromažďovat a sdílet vaše identifikační údaje, rezervační a cestovní informace s veřejnými orgány nebo vládními organizacemi pro účely hraniční kontroly, imigrace, vstupu do státu, bezpečnosti nebo boje proti terorismu. Právní základ pro zpracování : Tyto údaje zpracováváme, abychom vyhověli našim zákonným nebo regulačním povinnostem, ale také v našem oprávněném zájmu, zejména pro řešení sporů, prevenci nezaplacených pohledávek nebo boj proti podvodům. i) Ověřte si podmínky potřebné k získání akreditačního čísla pro  „tarif pro rezidenty“ na linkách služeb pro veřejnost Air France a Air Corsica Pokud žijete na Korsice, můžete využít specifické tarify (známé jako „tarif pro rezidenty“) na linkách Air France a Air Corsica. Přidělení těchto tarifů je podmíněno získáním akreditačního čísla, které je přiděleno online po prokázání hlavní a skutečné daňové rezidence na Korsice. Dokumenty nahrané cestujícími, kteří požádali o akreditační číslo „rezidenta“ prostřednictvím našich webových stránek, jsou dočasně uloženy po dobu „nezbytně nutnou“ k ověření a přiřazení případného akreditačního čísla, poté jsou systematicky zničeny. Chcete-li se o tomto prostředku dozvědět více, můžete si přečíst příslušnézásady ochrany osobních údajů. Právní základ pro zpracování :  Společnosti Air France a Air Corsica, jako společní správci údajů, shromažďují a zpracovávají vaše osobní údaje na právním základě vašeho souhlasu a ve vašem zájmu, aby vám mohly poskytovat následující služby: Vydání nepřenosného osobního akreditačního čísla, známého jako „rezident Korsiky“. Toto zpracování je prováděno proto, abychom vám mohli nabídnout upravenou možnost zákazníka pro nákup zpátečních letenek z Korsiky u společností Air France a Air Corsica na linkách veřejné přepravy. j) Abychom vám mohli poskytovat konkrétní služby, aplikace, události, soutěže nebo kampaně Pro konkrétní služby, aplikace, události, soutěže nebo zvláštní kampaně můžeme vaše osobní údaje použít k jiným účelům, než které jsou popsány v těchto Zásadách ochrany osobních údajů. O těchto účelech vás budeme informovat, když se zaregistrujete ke službě, události, soutěži nebo kampani nebo když si stáhnete příslušnou aplikaci. 5.2 Právní základ Jak je uvedeno ve výše popsaných účelech, vaše osobní údaje můžeme zpracovávat pouze v případě, že k tomu máme právní základ. V mnoha případech je právní základ pro zpracování vašich údajů „nezbytný pro plnění vaší přepravní smlouvy“ a obecněji pro poskytování našich služeb. Některá zpracování osobních údajů mohou být založena na získání vašeho souhlasu. U předmětného zpracování jej pak můžete kdykoli odvolat (viz bod 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“  níže). V některých případech můžeme vaše osobní údaje použít, pokud na tom máme my (nebo třetí strany) oprávněný zájem. Vždy pečlivě posuzujeme zájmy všech: vaše, třetích stran a naší společnosti. Na tomto základě zpracováváme vaše údaje například zejména za účelem zajištění bezpečnosti našich letů nebo pro účely statistického vyhledávání informací nebo přímého marketingu nebo za účelem nabízení slev a personalizovaných nabídek (další informace viz 5.1 d až f, h a i výše). Můžeme mít zákonnou povinnost zpracovávat vaše údaje, například za účelem vyřizování imigračních formalit (další informace viz 5.1.h výše). Pokud odmítnete poskytnout osobní údaje, které potřebujeme k plnění smlouvy nebo ke splnění zákonného požadavku, je možné, že nebudeme schopni vám poskytnout některé nebo všechny služby, které jste od nás požadovali. Můžeme například zrušit váš let nebo vám nebudeme moci poskytnout další služby, které jste si od nás vyžádali. Pokud poskytnete neúplné nebo nesprávné informace, můžeme vám odepřít nástup na palubu nebo vstup na cizí území podle platných mezinárodních zákonů.

6.1. Obecné informace Abychom zajistili poskytování našich služeb a abychom vám mohli, vzhledem k našim aktivitám v mnoha zemích, poskytovat stejné zkušenosti ve všech našich destinacích, musíme vaše osobní údaje sdílet s interními a externími příjemci. V rámci naší společnosti jsou vaše údaje zpracovávány řádně pověřeným personálem: Letušky, zástupci našich zákaznických kontaktních center, obchodní oddělení, provozní zástupci, IT oddělení atd. Vaše údaje můžeme také předávat třetím stranám, jako jsou společnosti naší skupiny včetně KLM, naší partnerské letecké společnosti, vaší cestovní kanceláře, poskytovatelů platebních služeb, poskytovatelů služeb nebo subdodavatelů atd. pro účely popsané v bodě 6.2. Připomínáme vám, že od všech našich subdodavatelů vyžadujeme, aby zavedli přísná opatření týkající se důvěrnosti a ochrany osobních údajů zpracovávaných v souladu s předpisy a těmito zásadami. 6.2 Sdílení vašich údajů s třetími stranami  Vaše osobní údaje můžeme předávat nebo sdílet s třetími stranami za následujícím účelem: a) K usnadnění vašich rezervací a cestování Ke správě vašich nákupů, rezervací nebo cestovních podmínek můžeme vaše osobní údaje sdílet s třetími stranami, které tyto informace zpracovávají naším jménem nebo nám pomáhají poskytovat naše služby po celém světě, jako jsou kontaktní centra pro zákazníky nebo provozovatelé letišť, ale také s dalšími společnostmi, které se podílejí na uskutečňování vašich cest, jako jsou správci letišť, poskytovatelé rezervačních systémů (GDS nebo jiná technologie) nebo cestovní kanceláře. Další informace naleznete v zásadách ochrany osobních údajů těchto třetích stran.   Podle vaší rezervace a letů, které tvoří vaši cestu, mohou být vaše údaje sdíleny také s jinými leteckými společnostmi, které provozují některé z těchto letů, a také s poskytovateli železniční nebo pozemní dopravy. Mohou to být letecké společnosti naší skupiny nebo externí partneři, včetně členů naší aliance SkyTeam. Toto sdílení může být nezbytné pro uskutečnění vaší cesty, ale zaručuje také kontinuitu služeb a garanci vašeho statusu  „Frequent Flyer“ po celou dobu vaší cesty, usnadňuje správu vaší rezervace, zejména v případě neočekávaného narušení, nebo zajišťuje bezpečnost a zabezpečení všech letových operací v rámci aliance. Chcete-li se dozvědět o společnostech v naší skupině a leteckých společnostech, se kterými spolupracujeme více, můžete navštívit naše webové stránkycorporate.airfrance.com. Můžete také podívat na písmeno b) v části „4. JAK VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE SHROMAŽĎUJEME?“. b) Pro podporu naší činnosti a poskytování našich služeb Pro poskytování našich služeb využíváme i další typy třetích stran, jako jsou poskytovatelé specifických IT služeb, sociální sítě, marketingové agentury nebo externí služby odhalování a prevence podvodů. Stejně jako u všech našich subdodavatelů jsou tyto třetí strany povinny adekvátně chránit vaše osobní údaje a zpracovávat je pouze v souladu s našimi pokyny, předpisy a těmito zásadami.   V rámci skupiny Air France-KLM se naše zpracovatelské činnosti opírají o centralizované databáze a systémy, které mohou být hostovány nebo spravovány společností skupiny jménem jiných společností skupiny. Kromě toho může v zájmu efektivity některá ze společností skupiny vykonávat kromě služeb souvisejících s cestováním i některé provozní a obchodní funkce pro jiné společnosti skupiny. To znamená, že společnosti naší skupiny mohou mít v souvislosti s těmito operacemi zpracování přístup k vašim osobním údajům. Společnosti naší skupiny mohou zpracovávat vaše osobní údaje pouze v rámci těchto činností a v souladu s těmito zásadami. c) Pro správu našich věrnostních programů a souvisejících výhod Další informace naleznete v kapitole „1. KDO JSME? „a písmeno c) oddílu „4. JAK VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE SHROMAŽĎUJEME?“. d) Pro zlepšení našich online služeb a mobilních aplikací Další informace naleznete v „bodě c) části „5. K JAKÝM ÚČELŮM VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE POUŽÍVÁME“?  e) Pro správu účtů našich firemních klientů a cestovních zásad Pokud si zarezervujete let pomocí firemního účtu svého zaměstnavatele, bude mít váš zaměstnavatel přístup k určitým údajům rezervace, jako je cena letenky, termíny cesty a vaše destinace. Váš zaměstnavatel je odpovědný za to, jak vaše osobní údaje zpracovává. f) Za účelem zpracování plateb a vrácení peněz Abychom mohli zpracovávat platby a vrácení peněz za vaše nákupy a rezervace, můžeme sdílet určité údaje s třetími stranami, jako jsou banky, finanční instituce nebo poskytovatelé služeb, kteří nabízejí platební služby. V mnoha případech tito poskytovatelé platebních služeb provádějí také kontroly pro odhalování podvodů. Tyto třetí strany mají své vlastní zásady ochrany osobních údajů, které se vztahují na to, jak vaše osobní údaje používají g) Abychom umožnili našim klíčovým partnerům poskytovat vám personalizované marketingové kampaně prostřednictvím jejich obvyklých mediálních kanálů Vaše zašifrované informace můžeme sdílet s konkrétními partnery, kteří je mohou použít k zobrazování relevantních reklam pro propagaci svých produktů na svých obvyklých mediálních kanálech. Naši klíčoví partneři mají také své vlastní zásady ochrany osobních údajů, které se vztahují na to, jak vaše osobní údaje používají. h) Měření výkonu našich marketingových kampaní Další informace naleznete v odstavci „e)“ v části 5.1 „Účely zpracování“ i) Abychom našim partnerům umožnili poskytovat vám své služby a přizpůsobit je vašim potřebám Vaše údaje můžeme sdílet s třetími stranami, které nabízejí služby nebo produkty, které jsou naším prostřednictvím dostupné (např. let s jiným dopravcem, ubytování v hotelu nebo pronájem auta).  S těmito partnery můžeme také sdílet určité nepersonalizované informace (destinace, datum a doba trvání cesty), aby mohli přizpůsobovat a zlepšovat služby, které vám poskytují. V tom případě je toto předávání prováděno prostřednictvím důvěryhodných třetích stran. Naši partneři mají také své vlastní zásady ochrany osobních údajů, které se vztahují na to, jak vaše osobní údaje používají. 6.3 Specifické služby, aplikace, události, kampaně nebo soutěže U určitých služeb, aplikací, událostí, kampaní, her nebo soutěží, které můžeme nabízet za účelem zlepšování vaší zákaznické zkušenosti nad rámec našich běžných služeb, můžeme vaše údaje sdílet s jinými třetími stranami, než které jsou popsány v těchto zásadách (například když spouštíme kampaň nebo událost ve spolupráci s partnerem nebo když integrujeme jeho služby do našich aplikací). V takovém případě vám mohou být v souladu s platnými předpisy sděleny informace týkající se zpracování těchto údajů prostřednictvím zvláštních oznámení nebo zásad ochrany osobních údajů, když si stáhnete aplikaci, zaregistrujete se do služby, události, kampaně nebo soutěže prostřednictvím příslušného formuláře. 6.4. Orgány veřejné moci Stejně jako u jiných leteckých společností můžeme být v souladu s platnými zákony a předpisy ve Francii i na mezinárodní úrovni ze zákona povinni shromažďovat a sdílet vaše identifikační údaje (např. informace o cestovním pasu), jakož i informace o vaší rezervaci a cestování s orgány veřejné moci (celními, imigračními, policejními orgány atd.) ve Francii nebo v zemí, do kterých cestujete za účelem hraniční kontroly, imigračních formalit, vstupu na území nebo boje proti terorismu či jiné závažné trestné činnosti.   U letů provozovaných společností Air France, které odlétají z Francie do země, která není členem Evropské unie, nebo odlétají ze země, která není členem Evropské unie, do Francie v souladu se zákonem č. 78-18 ze dne 6. ledna 1978 o zpracování údajů, souborech a svobodách, ve znění pozdějších předpisů, a v článku L. 232-7 Kodexu vnitřní bezpečnosti vás informujeme, že následující údaje mohou být předány útvaru pro informace o cestujících (UIP) podle metod zpracování a pro účely stanovené ve vyhlášce č. 2014-1095 ze dne 26. 9. 2014:

  • API (předběžné informace o cestujících): identifikační údaje a údaje související s cestou shromážděné v době odbavení,
  • PNR (jmenná evidence cestujících): Údaje o rezervacích jsou automaticky přenášeny do IPU.

Útvar pro informace o cestujících (UIP) je útvar francouzské správy, který je pověřen shromažďováním údajů o cestujících v letecké dopravě předávaných leteckými dopravci a cestovními kancelářemi a provozovateli cestovních kanceláří, kteří si pronajímají celé letadlo nebo jeho část. Další informace naleznete na následujícím odkazu: https://pnr.gouv.fr/fr/traveler/  Seznam dalších členských států Evropské unie, které shromažďují tyto informace v souvislosti s uplatňováním evropské směrnice č. 2016/681 ze dne 27. dubna 2016 o používání údajů PNR, naleznete na následujícím odkazu: https://eur-lex.europa.eu/legal-contentMůžeme být také ze zákona povinni sdílet některé vaše údaje s orgány veřejné moci v zemích uvedených ve vašem itineráři v zájmu veřejného zdraví (viz oddíl 3.1.d výše). V některých případech můžeme být také požádáni, abychom sdělili určité údaje veřejným orgánům a agenturám, úředníkům činným v trestním řízení, soudům nebo jiným oprávněným třetím stranám, pokud je zveřejnění těchto informací vyžadováno platnými zákony, předpisy nebo právním procesem (jako je předvolání nebo soudní příkaz), nebo pokud je to nezbytné k ochraně nebo obraně našich práv proti právním nárokům a nárokům jiných osob, třetích stran nebo z důvodů veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví a bezpečnosti. 6.5. Webové stránky třetích stran  Naše webové stránky a mobilní aplikace obsahují odkazy na webové stránky třetích stran. Pokud na tyto odkazy kliknete, opustíte naše webové stránky a mobilní aplikace. Tyto zásady ochrany osobních údajů se nevztahují na webové stránky těchto třetích stran. Chcete-li se dozvědět více o tom, jak tyto třetí strany vaše osobní údaje zpracovávají, můžete si přečíst jejich příslušné zásady ochrany osobních údajů a/nebo zásady správy souborů cookie.

Zavazujeme se, že vaše osobní údaje nebudeme uchovávat déle, než je nezbytně nutné pro účely, pro které jsou zpracovávány a jak je popsáno v části 5 těchto zásad. Tyto doby uchovávání jsou definovány podle účelů zpracování, které provádíme, a zohledňují zejména platná právní ustanovení, která stanoví přesnou dobu uchovávání pro určité kategorie údajů, případné platné promlčecí lhůty a doporučení CNIL, úřadu pro ochranu osobních údajů ve Francii, týkající se určitých kategorií zpracování.

Pro účely uvedené v části 5 těchto Zásad můžeme vaše osobní údaje (příjmení, jméno, číslo pasu, cestovní údaje atd.) předávat příjemcům, kteří mohou mít sídlo v jiných zemích, než je země vašeho bydliště, a zejména mimo Evropskou unii.    Tyto přenosy se uskutečňují zejména proto, abychom vám mohli nabízet naše služby, spravovat vaši rezervaci, organizovat vaši cestu, tedy celkově za účelem řádného plnění vaší přepravní smlouvy nebo proto, že společnosti naší skupiny, partneři nebo poskytovatelé služeb působí v různých zemích. Destinace, do kterých létáme, najdete na našich webových stránkách v částiDestinace a síť AIR FRANCE. Zákony zemí, do kterých vaše osobní údaje převádíme, nemusí poskytovat stejnou úroveň ochrany.  Pokud jsou tyto přenosy nezbytné k tomu, abychom vám mohli nabízet naše služby a především přepravit vás do těchto zemí, zavazujeme se zaručit stejnou úroveň ochrany vašich osobních údajů v souladu s požadavky GDPR, zejména tím, že v jednotlivých případech podepíšeme standardní smluvní doložky definované Evropskou komisí, nebo jakýkoli jiný mechanismus popsaný v nařízeních.  Kromě toho můžeme být požádáni, pokud to vyžadují platné zákony, o přenos vašich osobních údajů, včetně identifikačních nebo cestovních údajů, veřejným nebo státním orgánům v zemích zahrnutých do vašeho itineráře a nacházejících se mimo Evropskou unii. Viz oddíl 6.4 v části „6. KDO MŮŽE MÍT PŘÍSTUP K VAŠIM OSOBNÍM ÚDAJŮM?".

9.1 Vaše práva V souladu s platnými předpisy, zejména s ustanoveními GDPR a francouzským zákonem "informatique et libertés" ze dne 6. ledna 1978 v platném znění, se na nás můžete obrátit (viz oddíl 9.4 níže) a uplatnit svá práva (a) na přístup, (b) opravu, (c) výmaz, (d) omezení zpracování údajů, jakož i na (e) přenositelnost údajů a (f) námitku. Kromě toho máte zákonné právo stanovit pravidla, jak bude naloženo s vašimi osobními údaji po vaší smrti.  a) Právo na přístup Máte právo požadovat potvrzení, že zpracováváme osobní údaje, které se vás týkají, a pokud ano, obdržet kopii. Když odpovíme na žádost o uplatnění práva na přístup, poskytneme vám také další informace, jako jsou účely příslušného zpracování, kategorie osobních údajů a jakékoli další informace týkající se takového zpracování. b) Právo na opravu Máte právo požádat o opravu svých osobních údajů, pokud zjistíte, že jsou nepřesné. S přihlédnutím k účelům příslušného zpracování můžete také požádat o jejich doplnění, což může znamenat poskytnutí dalších údajů. c) Právo na výmaz Máte právo požádat o výmaz svých osobních údajů. Toto právo lze uplatnit pouze v určitých případech, kdy je udán jeden z důvodů uvedených v čl. 17 GDPR. Může se jednat například o osobní údaje, které již nejsou potřebné k účelům, ke kterým jsme je shromáždili, nebo které byly zpracovány protiprávně. Pokud toto právo uplatníte a na vaši žádost se bude vztahovat některý z důvodů, vaše osobní údaje co nejdříve vymažeme. d) Právo na přenositelnost údajů Máte právo požadovat poskytnutí osobních údajů, které jste nám přímo sdělili, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, pokud je jejich zpracování automatizované a založené na obdržení vašeho souhlasu nebo plnění smlouvy, ke které jste se zavázali. Toto právo se nevztahuje na jiné právní základy zpracování. V případě potřeby a tam, kde je to technicky proveditelné, máte také možnost přímo požádat o přenos těchto údajů jinému správci.    e) Právo na omezení zpracování údajů Máte právo na omezení zpracování vašich osobních údajů. To znamená, že tyto údaje, pokud je skutečně uchováváme, označíme, abychom dočasně pozastavili jejich zpracování. Toto právo lze uplatnit z důvodů uvedených v čl. 18 GDPR, zejména pokud popíráte přesnost vašich osobních údajů. Toto právo nevede k jejich výmazu a jsme povinni vás před zrušením omezení příslušného zpracování informovat. f) Právo vznést námitku Máte právo vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů. To znamená, že nás můžete požádat, abychom přestali vaše osobní údaje zpracovávat. Pro naši aktivitu se toto právo uplatní pouze v případech, kdy naše oprávněné zájmy (včetně profilování z nich vyplývajícího) tvoří právní základ pro zpracování (viz  5.2  „Právní základ“ výše). Můžete například kdykoli a bezplatně vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů pro účely přímého marketingu, včetně profilování, pokud s takovým přímým marketingem souvisí.  Pokud toto právo uplatníte, nebudeme již vaše osobní údaje pro tyto účely zpracovávat. Pokud jste v kontaktu s naším zákaznickým servisem, můžete vznést také námitku proti nahrávání vašeho telefonního hovoru za účelem zlepšení kvality služeb, předcházení sporům a obtěžujícímu volání tím, že to oznámíte přímo poradci. 9.2 Odvolání vašeho souhlasu Pokud to zákon pro určité účely zpracování vyžaduje (např. elektronický přímý marketing), budou vaše údaje použity až po získání vašeho výslovného souhlasu.  Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat podle specifických pokynů týkajících se příslušného zpracování. Svůj souhlas můžete odvolat kliknutím na odkaz pro odhlášení, který je obsažen v našich e-mailech (např. zpravodaj AIR FRANCE), změnou komunikačních preferencí na svém účtu, pokud je tato možnost k dispozici (např.  přihlášením se ke svému účtu Flying Blue) nebo změnou nastavení mobilního telefonu pro mobilní push notifikace a údaje o poloze. Další informace o tom, jak můžete odvolat svůj souhlas se soubory cookie a dalšími podobnými technologiemi, které používáme, když navštěvujete naše webové stránky nebo používáte naše mobilní aplikace, naleznete v našichZásadách používání souborů cookie9.3 Zamítnutí určitých žádostí Výše popsaná práva se neuplatní ve všech situacích. V souladu s platnými předpisy můžeme být oprávněni některé žádosti zamítnout. U každé žádosti pečlivě posoudíme, zda se taková odchylka uplatní, a informujeme vás o tom. Vaši žádost o přístup můžeme například zamítnout, pokud je to nezbytné pro ochranu práv a svobod jiných osob, nebo odmítnout výmaz vašich osobních údajů v případě, že je zpracování těchto údajů nezbytné pro plnění zákonných požadavků. Právo na přenositelnost údajů se neuplatní například v případě, že jste nám osobní údaje neposkytli, nebo pokud údaje zpracováváme jinak než na základě vašeho souhlasu nebo plnění smlouvy. 9.4 Kontakt pro uplatnění práv Chcete-li uplatnit svá práva, jednoduše zašlete žádost na oddělení ochrany osobních údajů společnosti AIR FRANCE:  AIR FRANCE Pověřenec pro ochranu osobních údajů - ST. AJ IL 45, rue de Paris 95747 Roissy CDG Cedex Francie E-mailová adresa: mail.data.protection@airfrance.fr Abychom mohli vaši žádost co nejlépe vyřídit, žádáme vás, abyste k žádosti připojili údaje nezbytné pro vaši identifikaci (příjmení, jméno, e-mail, kopie úředního dokladu totožnosti, jako je občanský průkaz nebo cestovní pas, Flying Blue ID atd.) a také jakékoli další informace nezbytné k potvrzení vaší totožnosti. Žádosti jsou vyřizovány včas a v souladu s platnými právními předpisy. Naopak případnou žádost, která nespadá do oblasti ochrany osobních údajů, vyřídit nelze. Můžete nás také kontaktovat, pokud máte jakékoli dotazy, připomínky nebo stížnosti týkající se těchto zásad. Pokud chcete uplatnit svá práva týkající se zpracování vašich osobních údajů ohledně našich věrnostních programů Flying Blue a BlueBiz, můžete se také obrátit na oddělení ochrany osobních údajů společnosti KLM: KLM Royal Dutch Airlines Kancelář ochrany osobních údajů – AMSPI BP 7700 1117 ZL Schiphol Airport Nizozemsko E-mailová adresa: KLMPrivacyOffice@klm.comAIR FRANCE a KLM budou v případě potřeby spolupracovat na uplatňování vašich práv nebo na poskytnutí odpovědí na jakékoli případné dotazy nebo stížnosti. 9.5. Dotazy, komentáře nebo stížnosti Pokud máte jakékoli dotazy nebo připomínky týkající se těchto zásad ochrany osobních údajů, kontaktujte nás. Můžete také podat stížnost u Národní komise pro informatiku a svobody (CNIL) ve Francii nebo ujiného příslušného úřadu pro ochranu osobních údajů.

10.1 Náš závazek Zajištění bezpečnosti a důvěrnosti osobních údajů, které nám svěřujete, je naší prioritou. Proto zavádíme veškerá nezbytná technická a organizační opatření – v souladu s platnými právními předpisy (zejména čl. 32 GDPR) – s ohledem na povahu osobních údajů, které nám poskytujete, a na rizika, která jejich zpracování představuje, abychom zachovali jejich bezpečnost a zejména zabránili jejich zničení, ztrátě, změně, náhodnému nebo nezákonnému zveřejnění, narušení nebo neoprávněnému přístupu k těmto údajům. 10.2 Bezpečnostní opatření, která přijímáme Bankovní transakce Jsme povinni dodržovat rámec zabezpečení údajů v oblasti platebních karet („standard PCI DSS“) vyhlášený Radou pro bezpečnostní standardy PCI („PCI SSC“). Tento standard byl vytvořen za účelem posílení kontroly informací o držitelích karet s cílem omezit podvodné používání platebních prostředků. Každý poskytovatel služeb AIR FRANCE, který může být požádán o zpracování údajů kreditní karty, splňuje standard PCI DSS. Snažíme se bojovat proti praktikám krádeže identity na internetu. A proto používáme například systém pro odhalování podvodných plateb provedených kreditní kartou. Tento systém je navržen tak, aby vás ochránil v případě ztráty nebo krádeže vaší bankovní karty. Ochrana vašich osobních údajů Bezpečnost osobních údajů, které nám svěřujete, bereme velmi vážně, a proto zavádíme různá organizační opatření, jejichž cílem je zvýšit informovanost a odpovědnost našich zaměstnanců. Toto povědomí umožňují v rámci naší společnosti zajistit specializované programy a také sdílení osvědčených postupů a bezpečnostních standardů. K tomu je k dispozici rozsáhlý soubor dokumentů k otázkám bezpečnosti informací a ochrany soukromí. Kromě toho zavádíme technická opatření odpovídající povaze osobních údajů, které nám poskytujete, a rizikům, která jejich zpracování představuje. Takto provádíme přísnou kontrolu fyzického a logického přístupu k interním serverům, které hostují nebo zpracovávají vaše osobní údaje. Naši síť chráníme pomocí hardwarových zařízení (Firewall, IDS, DLP atd.) a také nejmodernější architektury (včetně zabezpečených protokolů TLS 1.2) pro prevenci a omezení rizika kybernetického malwaru. Vývoj našich bezpečnostních systémů Máme interní procesy založené na nejlepších zavedených standardech, včetně skupiny norem ISO 27000, abychom zajistili, že úroveň zabezpečení odpovídá osvědčeným postupům. Spoléháme na specializované odborníky, abychom garantovali nejvyšší možnou úroveň ochrany. Především máme úzký vztah s ANSSI (Národní agentura pro bezpečnost informačních systémů), což nám umožňuje být podporováni francouzským referenčním subjektem v oblasti kybernetické bezpečnosti. 10.3 Jak se chránit?  Bezpečnost a důvěrnost osobních údajů je založena na tom, aby každý z nás dodržoval osvědčených postupy. Když provedete rezervaci, budou vám poskytnuty referenční údaje k vašim dokumentům. Tyto referenční údaje o rezervaci mají být vždy považovány za důvěrné. Sdělíte-li je ostatním cestujícím, může jim to umožnit přístup k informacím o vaší rezervaci prostřednictvím našich systémů nebo systémů třetích stran, které se podílejí na uskutečnění vaší cesty (např. cestovní kanceláře nebo internetové stránky pro vyhledávání a rezervace online). Pokud cestujete s dalšími osobami v rámci jedné rezervace a nechcete, aby jim byly vaše osobní údaje sděleny, doporučujeme vám provést samostatnou rezervaci. Doporučujeme vám také, abyste hesla, která používáte pro přístup k našim službám, nesdělovali třetím stranám, systematicky se odhlašovali ze svého profilu a účtu na sociálních sítích (zejména v případě propojených účtů) a na konci relace zavřeli okno prohlížeče, zejména pokud přistupujete k internetu z počítače sdíleného s jinými lidmi. Tím zabráníte ostatním uživatelům v přístupu k vašim osobním údajům. Abyste se vyhnuli riziku nabourání (bounce hackingu), doporučujeme používat různá hesla pro všechny online služby, které používáte. Nemůžeme nést odpovědnost za krádež vašich přihlašovacích údajů na platformě, kterou nespravujeme. Dále vám důrazně doporučujeme, abyste nepředávali třetím stranám ani nezveřejňovali na sociálních sítích žádné dokumenty vydané společností Air France obsahující vaše osobní údaje (palubní vstupenku, číslo letenky atd.). nebo jakékoli jiné informace související s vaší cestou. V takovém případě berete na vědomí, že jste odpovědní za nahlédnutí a pochopení podmínek používání, postupů zabezpečení informací a zásad ochrany osobních údajů platných pro tyto sociální sítě spravované třetími stranami a že nemůžeme nést odpovědnost za způsob, jakým jsou tyto údaje na těchto platformách zpracovávány, ukládány nebo zveřejňovány. Chcete-li se dozvědět o osvědčených postupech zabezpečení IT více, navštivte {a}portál zabezpečení IT. Všeobecné podmínky týkající se specifických služeb nebo výhod dostupných na internetových stránkách společnosti Air France, jejích mobilních stránkách nebo v mobilních aplikacích mohou stanovovat přesnější podmínky týkající se zabezpečení vašich osobních údajů. 10.4 Řešení bezpečnostních incidentů Nulové riziko neexistuje, a i když zavedeme všechna opatření, která jsou z hlediska bezpečnosti považována za standardní, může dojít k nepředvídatelným věcem. Za tímto účelem máme zavedeny specifické postupy a zdroje pro co nejlepší řešení bezpečnostních incidentů. Zavedli jsme také specifický postup, kdy posoudíme možné narušení zabezpečení vašich osobních údajů, oznámíme to příslušnému orgánu ve lhůtě stanovené předpisy a varujeme vás, pokud je pravděpodobné, že bude toto narušení pro vás představovat významné riziko a naruší vaše soukromí. Pravidelně se provádějí testy, které ověřují funkčnost bezpečnostních zařízení a přiměřenost zavedených postupů a systémů.

Máte-li jakékoli další dotazy týkající se těchto Zásad nebo způsobu, jakým vaše údaje zpracováváme, obraťte se na naše oddělení odpovědné za ochranu osobních údajů na následující adrese:mail.data.protection@airfrance.fr.

Tato verze platí od 15. května 2021. Nahrazuje verzi z 1. března 2021. Vyhrazujeme si právo tyto Zásady čas od času měnit. Všechny změny budou zveřejněny na našich webových stránkách. Doporučujeme vám, abyste je pravidelně sledovali, zejména když si u nás rezervujete nové lety.