Zásady ochrany osobních údajů
Naše závazky týkající se ochrany osobních údajů
Společnost Air France se zavázala nabízet svým zákazníkům při cestování jedinečnou zkušenost a současně respektovat a chránit soukromí každé osoby. Naše Zásady ochrany osobních údajů byly vytvořeny, aby vám umožnily lépe porozumět tomu, jak vaše osobní údaje používáme, jaké prostředky ochrany jsou zavedeny a jak můžete uplatňovat svá práva. • Vaše údaje vždy zpracováváme v souladu s pravidly EU o ochraně osobních údajů a dalšími platnými zákony o ochraně osobních údajů, abychom je chránili před neoprávněným přístupem a zajistili bezpečnost přenosu dat. • Transparentně informujeme o tom, jak shromažďované údaje používáme. • Srozumitelně vám vysvětlíme, v čem spočívá vaše výhoda sdílení vašich údajů s námi a jak přizpůsobujeme naši komunikaci vašim potřebám a preferencím. • Děláme to dobře srozumitelným jazykem a po celou dobu existence Air France a jejích partnerských leteckých společností. • Poskytujeme vám kontrolu nad vašimi daty a využíváme vaši zpětnou vazbu k neustálému zlepšování. • Zajišťujeme bezpečnost vašich dat. V krajním případě, kdyby se stalo, že by byla vaše data narušena, se postaráme o to, abychom úniku dat co nejdříve zamezili a okamžitě vás o tom budeme informovat. • Pokud potřebujeme vaše údaje sdílet mimo naši organizaci, abychom vám mohli nabízet služby a lépe porozumět vašim potřebám, je to v našich zásadách ochrany osobních údajů výslovně uvedeno. Vaše osobní údaje neprodáváme ani nepronajímáme bez vašeho souhlasu žádné externí organizaci. • Můžete se na nás vždy spolehnout, co se týče vašich údajů, a zavádíme opatření na ochranu vašich osobních údajů a jejich zabezpečení.
Ochrana vašich osobních údajů
V souvislosti s využíváním svých služeb, a zejména služeb dostupných na jejích webových stránkách nebo v mobilních aplikacích, společnost AIR FRANCE, jako správce údajů, shromažďuje a zpracovává osobní údaje, které se vás týkají. Tyto zásady ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“) se vztahují na veškeré údaje, které zpracováváme, zejména v případě, kdy provedete rezervaci, zakoupíte letenku, cestujete s námi, zakoupíte nebo využijete řadu našich služeb, navštívíte naše webové stránky, použijete naše mobilní aplikace, nebo když s námi komunikujete prostřednictvím různých kanálů, které jsou vám k dispozici. Je důležité, abyste si přečetli tyto zásady, stejně jako jakékoli další zásady ochrany osobních údajů, které vám případně předložíme – jako jsou naše zásady ochrany osobních údajů Flying Blue, pokud jste členem našeho věrnostního programu – abyste byli plně informováni o zpracování osobních údajů, které se vás týkají, o prostředcích zavedených k jejich ochraně a také o možnostech, jak můžete svá práva uplatnit. Tyto zásady nejsou smlouvou ani z nich nevyplývá žádný smluvní závazek.
Vzhledem k tomu, že ochrana osobních údajů je jedním z našich hlavních zájmů a zásadní zkušeností, kterou chceme prostřednictvím našich služeb nabízet, zavázali jsme se zaručit vysokou úroveň ochrany osobních údajů našich zákazníků, potenciálních zákazníků, uživatelů našich webových stránek nebo mobilních aplikací, tedy jakýchkoli osob, kterých se naše operace zpracování týkají. Zavazujeme se dodržovat předpisy vztahující se na veškeré zpracování osobních údajů, které zavádíme, zejména ustanovení francouzského zákona „Informatique et Libertés“ ze dne 6. ledna 1978 v platném znění a obecného nařízení o ochraně osobních údajů (nařízení EU 2016/679) nebo „ GDPR “. Zavazujeme se zejména dodržovat následující zásady:
Vaše osobní údaje jsou zpracovávány zákonným, korektním a transparentním způsobem (zákonnost, korektnost, transparentnost). Vaše osobní údaje jsou shromažďovány pro určené, výslovně vyjádřené a legitimní účely a nejsou dále zpracovávány způsobem, který je s těmito účely neslučitelný (omezení účelu) Vaše osobní údaje jsou shromažďovány adekvátním a relevantním způsobem a jsou omezeny na účely, pro které jsou zpracovávány (minimalizace údajů). Vaše osobní údaje jsou přesné, aktuální a jsou podnikány veškeré přiměřené kroky k zajištění toho, aby údaje, které jsou nepřesné, co se týče účelů, pro které jsou zpracovávány, byly vymazány nebo aktualizovány (správnost).
Zavázali jsme se zavádět vhodné interní postupy, abychom zvýšili informovanost všech našich zaměstnanců a zajistili dodržování těchto pravidel v rámci naší organizace. Kromě toho se zavazujeme zavádět vhodná technická a organizační opatření, abychom zajistili odpovídající úroveň zabezpečení a chránili vaše osobní údaje již od fáze koncepce provádění zpracování. Stejnou úroveň ochrany osobních údajů smluvně ukládáme i našim subdodavatelům. Abychom zajistili řádné uplatňování těchto pravidel, jmenovali jsme pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO), který je privilegovanou kontaktní osobou Národní komise pro informatiku a svobody (CNIL), úřadu pro ochranu osobních údajů ve Francii.
5.1 Účely zpracování Hlavní účely, pro které vaše osobní údaje používáme, jsou: a) Abychom vám mohli poskytovat naše služby Obecné informace: Abychom mohli spravovat vaše rezervace, cestovní podmínky a nákupy, potřebujeme zpracovávat většinu informací uvedených v části 3.1. Vaše identifikační údaje potřebujeme mimo jiné k tomu, abychom vás identifikovali a vystavili vám vaši letenku. Abychom vám mohli poskytovat veškeré informace týkající se vašeho letu v různých fázích vaší cesty (odbavení, nástup na palubu) a změn stavu vašeho letu, potřebujeme vaše kontaktní údaje. Abychom vám mohli poskytovat služby, které splní vaše očekávání, zpracováváme také všechny údaje týkající se vaší cesty a vašich preferencí, zejména pokud jste si vytvořili osobní účet. Právní základ pro zpracování: : Vaše osobní údaje zpracováváme, protože jsou nezbytné pro plnění vaší přepravní smlouvy a poskytování našich služeb. b) Spravujte své členství v našich věrnostních programech Obecné informace: Abyste vy nebo vaše společnost mohli využívat slevy a odměny poskytované našimi věrnostními programy, zpracováváme vaše jméno, kontaktní údaje, informace o členství, informace o rezervacích, nákupech a případně jakoukoli interakci nebo komunikaci s našimi službami (viz oddíl 3.1 a, b, c, e, f). Právní základ pro zpracování: Tyto údaje zpracováváme, protože jsou nezbytné pro plnění vaší členské smlouvy, správu vašich účtů a souvisejících výhod. c) Abychom vám mohli poskytovat naše služby online nebo v našich mobilních aplikacích a abychom vám poskytovali optimální zkušenost Obecné informace: Vaše jméno a informace o letu používáme například při odbavení v naší mobilní aplikaci. Některé z našich online služeb a aplikací využívají vaši polohu, například k tomu, aby vám ukázaly nejbližší místo. Abychom zjednodušili používání našich online služeb nebo aplikací a poskytli vám optimální zkušenost, můžeme analyzovat vaše používání digitálních médií, která vám nabízíme, zejména pomocí souborů cookie a podobných technologií (viz bod 3.1 g). Naším cílem je například zjistit, který digitální kanál (e-mail, sociální síť) nebo zařízení (stolní počítač, tablet nebo chytrý telefon) preferujete, abychom naši komunikaci přizpůsobili digitálnímu kanálu nebo zařízení, které používáte nejčastěji. Pokud na našich webových stránkách přerušíte rezervaci, můžeme vám zaslat e-mail s odkazem na vaši relaci, abyste mohli pokračovat tam, kde jste skončili. Tyto typy e-mailů vám budou zasílány pouze v případě, že jste o to požádali, nebo pokud jste souhlasili se zasíláním našich aktualizací a speciálních nabídek e-mailem (viz oddíl 4.1.e). Svůj souhlas se zasíláním těchto e-mailů můžete kdykoli odvolat kliknutím na odkaz pro odhlášení, změnou komunikačních preferencí na svém účtu (pokud jej máte), nebo nás kontaktovat (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“ níže). Právní základ pro zpracování: : Vaše osobní údaje zpracováváme, protože je to nezbytné pro plnění vaší přepravní smlouvy a poskytování našich služeb, ale také pro účely oprávněných zájmů popsaných výše, abychom vám mohli co nejlépe poskytovat služby prostřednictvím vámi zvoleného kanálu. Vaše údaje o poloze jsou zpracovávány na základě vašeho souhlasu. d) Provádění statistických studií a zlepšování našich produktů a služeb Obecné informace: Provádíme výzkum používání našich služeb, věrnostních programů, webových stránek, mobilních aplikací a sociálních sítí, jakož i trendů chování a preferencích našich zákazníků a uživatelů. Výsledky našeho získávání informací používáme k vývoji lepších služeb a nabídek pro naše zákazníky, zlepšování našich věrnostních programů, poskytování lepších služeb zákazníkům a zlepšování designu a obsahu našich webových stránek a mobilních aplikací. Kategorie osobních údajů: k vyhledávání informací můžeme používat kategorie osobních údajů popsané v části 3.1. Používáme také různé průzkumy, které provádíme, abychom změřili vaši spokojenost a lépe porozuměli vašim očekáváním. Například používáme vaše rezervační údaje a doplňkové služby, které si zakoupíte (další zavazadla a sedadla), abychom zlepšili naše služby a poskytovali relevantnější nabídky. Pokud například naše analýza ukáže, že si cestující na určitých letech s větší pravděpodobností vyberou sedadla, která jim poskytnou více místa, můžeme na základě těchto informací nabídnout na podobných letech více sedadel tohoto typu. Právní základ pro zpracování: Vaše osobní údaje zpracováváme pro účely výše popsaných oprávněných zájmů. V souladu s platnými předpisy máte právo vznést námitku, z důvodů specifických pro vaši konkrétní situaci, proti zpracování vašich osobních údajů pro účely statistického vyhledávání informací (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“). e)Pro měření výkonu našich marketingových kampaní: Vaše osobní údaje můžeme používat k měření výkonu našich marketingových kampaní prostřednictvím našich reklamních partnerů popsaných v části „5.1.e)“. f) Zasílání aktualizací a speciálních nabídek přizpůsobených vašim zájmům Obecné informace: : Pokud jste se přihlásili k odběru, budeme vám e-mailem zasílat personalizovaná oznámení a nabídky produktů a služeb týkající se naší společnosti. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit (viz podmínky níže). Kanály: Používáme různé kanály, jako je e-mail, mobilní push notifikace, poštovní zásilky, reklamní prostor na webových stránkách a sociálních médiích. Například:
E-maily týkající se vaší rezervace a správy letu : Pokud si u nás zarezervujete let, obdržíte několik e-mailů ohledně vaší rezervace (např. potvrzení rezervace, informace o odbavení a nástupu na palubu). Tyto zprávy obsahují reklamy a nabídky produktů a služeb týkající se naší společnosti. E-maily s aktuálními informacemi o novinkách a nabídky týkající se produktů a služeb naší společnosti : Tyto e-maily obsahují nabídky týkající se našich produktů a služeb a také podobných služeb nabízených našimi partnery. S vaším souhlasem vám také můžeme zasílat e-maily při zvláštních příležitostech, jako je speciální nabídka k vašim narozeninám nebo personalizované nabídky pro nadcházející cestu v měsících následujících po vašem návratu. Chci získat informace o programu Flying Blue E-maily Flying Blue a Bluebiz : Jako člen našeho věrnostního programu Flying Blue budete dostávat e-maily se stavem vašeho účtu a všemi informacemi potřebnými pro základní fungování programu. Máte také možnost přihlásit se k odběru nejnovějších zpráv programu, personalizovaných nabídek od společnosti Flying Blue, ale také od zúčastněných leteckých společností nebo našich dalších partnerů. Pokud jste členem našeho věrnostního programu BlueBiz, budete dostávat e-mailem nejnovější zprávy o programu a také o našich nabídkách nebo nabídkách našich partnerů. Další informace o osobních údajích, které shromažďujeme v souvislosti s vaším členstvím v programu, naleznete v zásadách ochrany osobních údajů Flying Blue. Přehled zúčastněných leteckých společností a našich partnerů Flying Blue a Bluebiz najdete také na webových stránkách Flying Blue a Bluebiz . Přímé zprávy prostřednictvím jiných komunikačních kanálů : Můžeme použít jiné komunikační kanály, abychom vám zasílali přímé zprávy obsahující personalizovanou reklamu a speciální nabídky, jako jsou poštovní zásilky, mobilní push notifikace nebo kanály sociálních médií (např. Messenger, WhatsApp nebo WeChat). Zobrazování relevantních informací a personalizovaná reklama na webových stránkách a v aplikacích: viz naše Zásady používání souborů cookie. Vaše osobní údaje můžeme také používat k tomu, abychom vás vyloučili z reklam, které pro vás již nejsou relevantní. Pokud se například přihlásíte na naše webové stránky prostřednictvím svého osobního účtu AIR FRANCE nebo účtu Flying Blue, nebo pokud navštívíte naše stránky prostřednictvím odkazu v e-mailu, propojíme vaše chování při procházení a klikání s vašimi rezervačními údaji na naší platformě pro správu údajů. Tyto údaje používáme především k tomu, abychom vás po rezervaci letu vyloučili z reklam v budoucnu. Personalizované zacílení na publikum prostřednictvím platforem sociálních médií: Na platformách sociálních médií, které používáte, si můžete vybrat, zda chcete dostávat personalizované reklamy a nabídky. Používáme například program Facebook Custom Audience. Tento program nám mimo jiné umožňuje zobrazovat personalizované reklamy a nabídky ve vašem informačním kanálu na platformách Facebooku, včetně Facebook Messengeru a Instagramu. Tento program můžeme také použít k tomu, abychom vás vyloučili z reklamních kampaní na platformách Facebooku, pokud jste například již podobné reklamy nebo nabídky obdrželi e-mailem. Abychom Facebooku umožnili zjistit, zda již máte účet, sdílíme vaši e-mailovou adresu a telefonní číslo bezpečným (hashovaným) a pseudonymizovaným způsobem. S Facebookem nesdílíme žádné další údaje. A Facebook nám zase poskytuje pouze souhrnné údaje o účinnosti reklamní kampaně. Jedná se o údaje, které nelze přímo spojit s vaší osobou. Facebook nás neinformuje o tom, zda máte účet na Facebooku nebo ne. Vynakládáme veškeré úsilí, aby vaše osobní údaje zůstaly v bezpečí a důvěrné. K určení našeho cílového publika pro konkrétní kampaň na Facebooku můžeme použít vaše údaje o rezervaci nebo údaje, které shromažďujeme, když používáte naše webové stránky, mobilní aplikace nebo jiná digitální média. Facebook může také používat údaje, které o vás shromažďuje, k identifikaci podobného publika. To nám umožňuje oslovit prostřednictvím Facebooku nové publikum. Na stránkách věnovaných Facebooku se můžete dozvědět, jak se vaše data pro program personalizovaného publika používají a jak můžete ověřovat informace, které Facebook používá k personalizaci reklam, které se vám zobrazují. Můžete si také přečíst Zásady ochrany osobních údajů Facebooku . Můžeme se také účastnit podobných programů nabízených jinými sociálními sítěmi, jako jsou Google, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, WeChat, Kakaotalk a LINE. Seznamte se prosím s příslušnými zásadami ochrany osobních údajů těchto sociálních sítí, abyste se dozvěděli o zpracování vašich údajů více. Pokud máte účet Air France, můžete po přihlášení přejít na https://wwws.airfrance.fr/profile/communication-preferences a změnit své preference „Personalizované nabídky Air France“ a deaktivovat je. Pokud účet Air France nemáte, můžete nás kontaktovat (viz část 9 "JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?" níže). Pokud nás budete kontaktovat, použijte prosím e-mailovou adresu, pro kterou chcete odvolat svůj souhlas. Je také možné, že jste souhlasili se zasíláním personalizovaných reklam a nabídek na platformách sociálních médií tím, že jste souhlasili s našimi zásadami používání souborů cookie. Můžete se tedy podívat na naše Zásady používání souborů cookie a zjistit, jak můžete svůj souhlas odvolat.
Personalizované nabídky : Naším cílem je poskytovat vám nabídky našich služeb a produktů, které jsou přizpůsobené vašim zájmům a odpovídající vašim očekáváním. Za tímto účelem můžeme použít kategorie osobních údajů popsané v bodě 3.1. S vaším souhlasem vám například můžeme po návratu z cesty zaslat e-mail s nabídkami založenými na historii vašich rezervací pro vaši inspiraci při další cestě. Ve stejném typu komunikace můžeme nabízet i další podobné služby, jako je pronájem auta, pojišťovací služby nebo hotelové rezervace nabízené našimi partnery. V tomto případě je veškerá komunikace zasílána společností AIR FRANCE. Bez vašeho souhlasu nejsou s našimi partnery za tímto účelem sdíleny žádné kontaktní údaje. Právní základ pro zpracování: Podle povahy vašeho vztahu s naší společností (jste-li zákazník nebo potenciální zákazník) a sdělení, které vám zasíláme, zpracováváme vaše osobní údaje, jak je popsáno v tomto odstavci, na základě vašeho souhlasu nebo pro účely našich oprávněných zájmů nebo oprávněných zájmů našich partnerů (v souladu s platnými pravidly pro obchodní průzkumy) za účelem propagace našich služeb a provádění činností přímého marketingu S ohledem na váš obchodní vztah s naší společností. Máte právo vznést kdykoli námitku proti používání vašich osobních údajů pro účely přímého marketingu (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA“ níže). Odhlášení: Odběr personalizovaných reklam a nabídek můžete kdykoli zrušit. Níže je vysvětleno, jak se odhlásit.
E-maily : Z odběru našich reklam a nabídek se můžete kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz pro odhlášení v našich e-mailech ohledně rezervací a věrnostních programů a také v e-mailech, k jejichž odběru jste přihlášeni. Pokud máte účet Flying Blue, můžete se také odhlásit změnou komunikačních preferencí na svém profilu. Pokud se odhlásíte, budete dostávat pouze e-maily nezbytné k tomu, abyste mohli využívat naše služby (např. potvrzení rezervace, podrobnosti o cestě a elektronickou letenku), nebo pokud jste členem našeho věrnostního programu Flying Blue, obdržíte pouze e-maily související s fungováním programu (např. zprávy o stavu vašeho účtu). Poštovní zásilka: Můžete vznést námitku proti zasílání personalizovaných nabídek poštou. A to tak, že nás kontaktujete (viz bod 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“ níže). Další komunikační kanály : Pokud jste se přihlásili k odběru personalizovaných reklam a nabídek prostřednictvím mobilních oznámení, můžete se odhlásit změnou nastavení na svém smartphonu (pro push notifikace). Navštivte webové stránky svého poskytovatele sociálních médií, kde najdete další informace o tom, jak se odhlásit z přijímání personalizovaných reklam a nabídek prostřednictvím sociálních médií (např. Messenger, WhatsApp a WeChat). Obraťte se na naše oddělení ochrany osobních údajů : vždy nás můžete kontaktovat a odhlásit se z odběru zpráv obsahujících reklamy a nabídky (viz část 9 „JAK UPLATNIT SVÁ PRÁVA?“ níže).
- API (předběžné informace o cestujících): identifikační údaje a údaje související s cestou shromážděné v době odbavení,
- PNR (jmenná evidence cestujících): Údaje o rezervacích jsou automaticky přenášeny do IPU.
Zavazujeme se, že vaše osobní údaje nebudeme uchovávat déle, než je nezbytně nutné pro účely, pro které jsou zpracovávány a jak je popsáno v části 5 těchto zásad. Tyto doby uchovávání jsou definovány podle účelů zpracování, které provádíme, a zohledňují zejména platná právní ustanovení, která stanoví přesnou dobu uchovávání pro určité kategorie údajů, případné platné promlčecí lhůty a doporučení CNIL, úřadu pro ochranu osobních údajů ve Francii, týkající se určitých kategorií zpracování.
Tato verze platí od 15. května 2021. Nahrazuje verzi z 1. března 2021. Vyhrazujeme si právo tyto Zásady čas od času měnit. Všechny změny budou zveřejněny na našich webových stránkách. Doporučujeme vám, abyste je pravidelně sledovali, zejména když si u nás rezervujete nové lety.